1947 – 2022 Kombajni s vlastitim pogonom

Nahraniti Svijet

Razvoj samohodnog kombajna promijenio je način na koji se svijet hrani. Danas, John Deere kombajni žanju više od polovice svjet’skog zrna. Priča o njihovom uspjehu, od modela 55 do X-serije, je priča o tehničkim inovacijama kao i visokoj kvaliteti korisničke podrške kroz mrežu profesionalnih zastupnika.

  • 1947. Kad je sve počelo

    Dizajn John Deere modela 55 bio je preteča dana’šnjih kombajna. Njegovo sjedalo za vožnju je visoko, s pogledom na hranilicu i heder. Motor je smješten blizu stražnjih kotača iza vozača. Spremnik za zrno je blizu prednje osovine za dodatnu stabilnost, a dodatna težina preko prednje osovine pruža dodatnu vuču, ostavljajući stražnje kotače za upravljanje. Žetva oko 1,6 ha/h u usporedbi s 12 ha/h za seriju X promijenilo je učinkovitost žetve.

  • 1970. QuickTach spojnica hedera

    Rani hederi kombajna bili su integrirani u hranilicu i promjena je mogla potrajati više od sat vremena. Kombajni su putovali na polje s pričvršćenim hederom što je ograničilo njihovu širinu na 2,55 m u Europi. Sustav Quick Tach uveden na kombajne 3300-
    7700, a to je značilo da se hederi mogu vući iza kombajna i pričvrstiti na polju za samo nekoliko minuta. To je omogućilo šire modele većeg kapaciteta koji su trebali udvostručiti kapacitet kombajna u sljedećih 10 godina

  • 1982. Integrirana kabina serije 1000

    Prve kabine počele su se pojavljivati 1960-ih kao opcija. Bile su vrlo osnovnog dizajna koji je čuvao vozača od prašine, ali bile su bučne i nepodnošljive po vrućem danu. Tek 1982. god’ine i kombajni serije 1000 dobili su sve što bi dana’šnji vozač prepoznao kao kabinu. Tiša i profinjenija, također je bila opremljena klima uređajem i omogućila je dodavanje više elektroničkih sustava tijekom sljedećih godina.

  • 1996. Prototip prijamnika StarFire 300

    John Deere je počeo raditi s NASA-inim Laboratorijem za mlazni pogon sredinom 1990-ih na razvoju sustava za pozicioniranje kombajna. Bilo je potrebno ulaganje u mrežu zemaljskih referentnih stanica za ispravljanje satelitskog signala zbog pogrešaka zbog ionosfere i drugih pojava. Ovaj prototip, poznat kao ‘zelena jaja i šunka’ doveo je do lansiranja prvog StarFire sustava 1998. s preciznošću od 30 cm. Najnovija evolucija, StarFire 7000 prijamnika sada nudi precizno navođenje do 2,5 cm

1954 Kombajn na obronku

1954 Kombajn na obronku

Samonivelirajući 55H izgrađen je na temelju John De’er stručnosti u kombajnima na padinama koja je započela modelom 36B s konjskom vučom 1936. godine. Marketinški filmovi promovirali su mnoge značajke koje bi dana’šnji vozači prepoznali: ‘servo upravljač’ jednim prstom, snažne disk kočnice i pogon po tlu s promjenjivom brzinom.

1963 Gusjenice

1963 Gusjenice

Rane gusjenice su razvijene od građevinskih strojeva. Njihove čelične ploče zahtijevale su redovito podmazivanje i brzine na cesti su bile male. Ovdje se koriste za berbu riže u Italiji. Dijeleći poznati trokutasti profil dana’šnjih gusjenica, trebalo bi proći više od 40 godina prije nego što bi pouzdane gumene gusjenice postale dostupne.

1992. Prvi hibridni kombajn na svijetu

1992. Prvi hibridni kombajn na svijetu

CTS (Cylinder Tine Separator) kombajn je imao veliki cilindar i konkavni naprijed s dva rotora koji su osiguravali sekundarno vršenje. Ostao je jedini hibridni kombajn na svije’tu sve do 1996. godine kada je John Dee’re patent istekao. Kompaktno, usko tijelo pružalo je iznimnu propusnost i još uvijek se prodaje u Aziji za berbu riže.

1999 Greenstar 1 zaslon

1999 Greenstar 1 zaslon

Uz Parallel Tracking vozač se morao jako koncentrirati kako bi zadržao kombajn na središnjoj crti. To je bi’lo tako sve dok AutoTrac u 2002. nije stigao sa pravim navođenjem bez ruku. Zaslon je također sadržavao Harvest Monitor i softver za mapiranje prinosa, a mnogi se i danas koriste.

Pristupnik modularne telematike 2006

Rane flote kombinata koristile su zastavice da signaliziraju koji kombajn treba iskrcati. Zatim su došli kratkovalni radio i mobiteli. MTG je najveća inovacija u žetvi u posljednjih 20 godina, prenosi podatke u stvarnom vremenu o performansama stroja i pozicioniranju za daljinsko praćenje. Njego’vo transformirajuće planiranje rada, logistika žetve i još mnogo toga.

2010., 500.000-ti kombajn

2010., 500.000-ti kombajn

Greg Briggs iz Cisca, Illinois, preuzeo je 20. svibnja 2010. godine isporuku 500.000-tog John Deere kombajna, 9870 STS. Sustav separatora s jednim zupcima bio je veliki odmak od tradicionalnog sustava hodalica i toliko je uspješan da živi i danas u kombajnima S-serije - najpopu’larnijem kombajnu na svijetu.

  • 1947. - Model 55

  • 1964 - 330/430

  • 1964 - 530/630/730

  • 1972. - 900/905-serija

  • 1987. - 1100-serija

  • 1992. - 2000-serija

  • 1998. - CTS-serija

  • 2007. - T-serija

  • 2007. - S-serija

  • 2020. - X-serija