DIZELSKI MOTORI RAZINE V – OPREMA ZA TRAVNJAKE

Uredba o razini V (EU) 2016/1628 – primjena za necestovnu pokretnu opremu

Europske norme za emisije, koje se obično nazivaju "EU razina V", primjenjivat će se na motore ugrađene u terensku pokretnu opremu, kako je predviđeno prema izlaznoj snazi motora. Te norme EU razina V primjenjivat će se i na dizelske motore s izlaznom snagom manjom od 19 kW, koji prethodno nisu bili obuhvaćeni postojećim normama. Za modele s izlaznom snagom od 19 kW i više dozvoljene vrijednosti za emisije NOx i PM (čestične tvari) za jednu su razinu strože od prethodnih normi. Osim toga, utvrđene su i nove norme za broj čestica (PN), zbog čega su općenito najstrože norme za emisije na svijetu.

Ti propisi utječu na svu dizelsku opremu za travnjake!

Zašto su PM i NOx ključne komponente?

PMNOx

POZNATO I KAO

Čestične tvari, čestice koje se prenose zrakom, kao što su čađa, dim

Dušikov oksid (NO),
dušikov dioksid (NO2)

ŠTO JE TO?

Neizgoreni ugljikovodici (gorivo)

Molekula koja nastaje u procesu izgaranja

ŠTO JE UZROK?

  • Niska temperatura sagorijevanja
  • Niska razina kisika tijekom sagorijevanja
  • Nizak tlak sagorijevanja
  • Visoka temperatura sagorijevanja
  • Visoka razina kisika tijekom sagorijevanja
  • Visoki tlak sagorijevanja

ZAŠTO JE TO REGULIRANA EMISIJA?

  • Čestice čađe vrlo su male i hvataju se za pluća
  • Povezane s uzrokom raka

Molekule dušikovih oksida vežu se za druge elemente u atmosferi i stvaraju smog

Također regulirano na motorima iznad 19 kW
PN – broj čestica. Regulira broj čestica sadržanih u jedinici mase emisija; zasebno od postojećeg PM-a

Za John Deere opremu za travnjake postoje dvije kategorije snage koje zahtijevaju različite tehnologije motora:

  • Kategorija od 8 do 19 kW

    • Naši moderni motori zadovoljavaju nove standarde emisija za raspon do 19 kW bez potrebe za uređajima za naknadnu obradu.
    Kategorija od 8 do 19 kW
  • Kategorija od 19 do 56 kW

    • Izravno ubrizgavanje za stvaranje čiste snage sagorijevanja
    • Sustav zajedničkog voda za fino ugađanje elektroničkog upravljanja ubrizgavanjem goriva – Potpuno elektroničko upravljanje koje pruža potpunu inteligentno upravljanje motorom
    • Hlađeni EGR (recirkulacija ispušnih plinova) za smanjenje dušikovih oksida (NOx)
    • Filtar dizelskih čestica (DPF) za hvatanje čestičnih tvari (PM) u ispušnim plinovima
    • Katalizator oksidacije dizela (DOC) za smanjenje količine CO (ugljični monoksid)
    • Hladnjak goriva za bolju učinkovitost goriva
    Kategorija od 19 do 56 kW

Tehnologija motora – Tehnički izazov

Za ovaj kompromis potrebna je moderna tehnologija motora i, iznad 19 kW, uređaji za naknadnu obradu.

razina 5razina 5razina 5

Za smanjenje PM-a potrebno je sljedeće:

HeadingIcon

Za smanjenje PM-a potrebno je sljedeće:

  • povećanje razine kisika
  • visoka temperatura sagorijevanja
  • povećani tlak sagorijevanja
  • napredno vremensko usklađivanje motora
razina 5razina 5razina 5

Za smanjenje NOx potrebno je sljedeće:

HeadingIcon

Za smanjenje NOx potrebno je sljedeće:

  • niža razina kisika
  • niža temperatura sagorijevanja
  • niži tlak sagorijevanja
  • usporavanje vremenskog usklađivanja motora

Propisi za dizelske motore u asortimanu za travnjake

Diversifikacija propisa prema kategoriji snage

SNAGA MOTORA – kW

0 < P < 8

8 ≤ P < 19

19 ≤ P < 37

37 ≤ P < 56

SNAGA MOTORA – KS

< 10,7

10,7 ≤ P < 25,5

25,5 ≤ P < 50

50 ≤ P < 75,1

CO – g/kWh (g/hph)

8,00 (6,00)

6,60 (4,90)

5,00 (3,70)

5,00 (3,70)

NMHC+NOx – g/kWh (g/hph)

≤ 7,50 (5,60)

≤ 7,50 (5,60)

≤ 4,70 (3,50)

≤ 4,70 (3,50)

PM – g/kWh (g/hph)

0,40 (0,30)

0,40 (0,30)

0,015 (0,011)

0,015 (0,011)

PN – #/kWh

1×1012

1×1012

Detaljne informacije o opremi za travnjake John Deere možete dobiti od svog distributera tvrtke John Deere.